Jesteś tutaj: Start Wycieczka do stolicy w ramach programu „Poznaj Polskę”

Wycieczka do stolicy w ramach programu „Poznaj Polskę”

W ramach programu Ministerstwa Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę” Liceum Ogólnokształcące w Sierakowicach otrzymało 10 tysięcy złotych na dofinansowanie wyjazdu do Warszawy w dniach 8 – 9 grudnia 2021 roku.

Celem przedsięwzięcia było poznanie naszego dziedzictwa naukowego i kulturowego oraz uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego. Ministerialni eksperci opracowali listę punktów edukacyjnych, czyli muzeów, miejsc pamięci i obiektów kultury, by ukierunkować programy wyjazdów. Organizatorem wycieczki uczniów LO w Sierakowicach był nauczyciel historii Pan Łukasz Reiter, który współpracował z Biurem Usług Turystycznych Legvan z Kiełpina. Dodatkowo opiekę nad uczniami sprawowały Panie: Ewelina Telega i Renata Brzezińska-Wróblewska.

Wczesnym rankiem ósmego grudnia wyjechaliśmy z Sierakowic, by przed południem dotrzeć do Warszawy. Niespodziewanie stolica przywitała nas dziesięciostopniowym mrozem. Zwiedzanie z przewodnikiem rozpoczęliśmy od Łazienek Królewskich. W programie wycieczki nie zabrakło też zespołu zabytkowych cmentarzy wyznaniowych na Powązkach, gdzie przedstawiciele naszej 14 DW harcerzy im. Żołnierzy Wyklętych zapalili symboliczne znicze. Kolejnym punktem było zwiedzanie Stadionu Narodowego, a w nim szatni piłkarskiej reprezentacji Polski. Następnie warszawskim metrem przejechaliśmy pod Pałac Kultury i Nauki, by z tarasu widokowego na trzydziestym piętrze podziwiać panoramę Warszawy. Pierwszy dzień wycieczki był bardzo intensywny, dlatego z radością spożyliśmy obiadokolację w hotelu Aramis na Mokotowie i zakwaterowaliśmy się w obiekcie Portos.

Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się na Plac Piłsudskiego, gdzie byliśmy świadkami zmiany warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza i obejrzeliśmy Pomnik Ofiar Tragedii Smoleńskiej. Sporo czasu spędziliśmy na Starym Mieście. Tu zwiedziliśmy komnaty Zamku Królewskiego, m.in. Salę Audiencyjną, Matejkowską i Senatorską. Pod koniec dnia udaliśmy się do Wilanowa, by obejrzeć letnią rezydencję króla Jana III Sobieskiego. Można powiedzieć, że po królewsku zakończyliśmy wyjazd edukacyjny w ramach programu ministerialnego „Poznaj Polskę”.

Po obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną. Po sześciu godzinach jazdy po północy przyjechaliśmy do śnieżnych Sierakowic. Wyjazd możemy zaliczyć do udanych, a urokliwe zabytki Warszawy o każdej porze roku prezentują się pięknie.

Renata Brzezińska-Wróblewska

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Newsletter

Chcesz być informowany na bieżąco o wydarzeniach w naszej szkole ? Zapisz się do newslettera

Kontakt

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
ul. Dworcowa 3
83-340 Sierakowice

• T: 58 6816270
  • skrzynka epuap  /zspsierakowice/skrzynkaESP/

Znajdź nas

Bądź zawsze na bieżąco. Dołącz do nas w sieciach społecznościowych...

Dziennik elektroniczny

Informacje dla rodziców i uczniów

Jesteś tutaj: Start Wycieczka do stolicy w ramach programu „Poznaj Polskę”